Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Świadczenia z programu "Dobry Start"

Utworzono dnia 31.07.2019
Czcionka:

INFORMACJA

PROGRAM „DOBRY START”

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Hrubieszowie jako realizator rządowego programu ’’Dobry start’’ informuje, że od dnia 1 sierpnia 2019 r. do dnia 30 listopada 2019 r. przyjmowane będą wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia dobry start.

Wnioski należy składać drogą papierową w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Hrubieszowie, ul. Ceglana 58/1, 22-500 Hrubieszów.

Wnioski złożone po upływie tego terminu pozostaną bez rozpatrzenia.

Świadczenie dobry start stanowi rządowe wsparcie dla rodzin z dziećmi w ponoszeniu wydatków związanych z rozpoczęciem roku szkolnego i przysługuje:

  • rodzinom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinne domy dziecka, dyrektorom placówek opiekuńczo-wychowawczych, dyrektorom regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych – raz w roku na dziecko;
  • osobom uczącym się będącym osobami usamodzielnianymi w rozumieniu ustawy o wspieraniu  rodziny i systemie pieczy zastępczej – raz w roku.

Świadczenie dobry start przysługuje do ukończenia:

  • przez dziecko lub osobę uczącą się do 20. roku życia;
  • przez dziecko lub osobę uczącą się do 24. roku życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

Świadczenie dobry start przysługuje także w przypadku:

  • ukończenia 20. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 20. rok życia;
  • ukończenia 24. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 24. rok życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

W przypadku dziecka biorącego udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych, świadczenie dobry start przysługuje nie wcześniej niż od roku kalendarzowego, w którym dziecko kończy 7 rok życia.

Świadczenie dobry start nie przysługuje:

  • jeżeli dziecko lub osoba ucząca się zostały umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie;
  • na dziecko z tytułu rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego (świadczenie dobry start nie przysługuje na dziecko uczęszczające do przedszkola, w tym na dziecko realizujące roczne przygotowanie przedszkolne „tzw. zerówka” w szkole podstawowej, a także w przedszkolu lub w innej formie wychowania przedszkolnego).

Świadczenie dobry start przysługuje  w wysokości 300 zł bez względu na dochód rodziny.

Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami, przy czym w przypadku wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start złożonych wraz z dokumentami w sierpniu ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje nie później niż do dnia 30 września.

Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Hrubieszowie pod numerem tel. 84 696 37 77 wew.38, pok. nr 8.

Druk wniosku o ustalenie prawa do świadczenia dobry start dostępny jest w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Hrubieszowie (pokój nr 8) oraz poniżej:

 

ZAŁĄCZNIKI:

Wniosek Dobry Start 2019

Utworzono dnia 31.07.2019, 14:39

Zegar

Kalendarium

Grudzień 2019
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Imieniny

Polecamy